Pippa Scaife är commercial director, Emerging Brands på CNN International, där hennes uppdrag är att göra “cool stuff”, som att bygga kommersiella partnerskap för det hyllade CNN-bolaget “Great Big Story”. De lyfter fram fascinerande berättelser om människor, platser och saker som kan förändra hur vi ser på världen – och sprider historierna via streamingtjänster och sociala plattformar. Scaife är en lysande talare med en bred bakgrund från både Spotify och Playstation – och hennes superstyrka är vetskapen om hur man ska anpassa berättandet för olika typer av skärmar.
I det här avsnittet:
- Nycklarna till att vinna ett silverlejon i Cannes.
- Skulle hon tacka ja till VD-jobbet på Fox News?
- Hur skiljer man på redaktionellt och kommersiellt innehåll i den digitala världen?
- Och så berättade Pippa om ett unikt Nirvanafynd hon gjorde härom veckan.
Programledare:
Nicklas Hermansson, head of story experience, och Ronnie Johansson, creative director, på Bonnier News Brand Studio.