Om avsnittet:

Noël Paasch har gjort raketkarriär inom YouTube och Google. I dag är hon Global Creative Experiments Lead på Googles tämligen okända men hyllade avdelning Unskippable Labs. De skapar framtidens kommersiella videoinnehåll med hjälp av enorma mängder data – och innovativa experiment. Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio, och Ronnie Johansson, Creative Director, träffar den kreativa videoproducenten för att ta reda på vilka som är nycklarna till att skapa innehåll som bokstavligen får det att vattnas i munnen på tittarna.

  • Hur gör man “unskippande ads” – reklam som man verkligen inte vill klicka bort?
  • Vilket är Noëls bästa Google Home-tips?
  • Hur klarar man egentligen en jobbintervjun på Google?
  • Och hur gick det egentligen till när hennes team hittade på ett pizzaföretag – och gjorde reklamfilmer om dem för miljontals YouTube-tittare?

Programledare:

Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio
Ronnie Johansson, Creative Director på Bonnier News Brand Studio

Hon gör framtidens tv-reklam
Våra Vänner

 
 
00:00 / 32:58
 
1X