1 januari 2019 avreglerades spelbranschen i Sverige, vilket innebar att utländska spelbolag fick laglig möjlighet att etablera sig här. I avregleringens kölvatten har spelbolagens annonsering ökat, med en stor debatt kring branschens legitimitet som följd. I det här avsnittet möter du Henrik Lindroth, marknadschef hos Folkspel – spelbolaget som slussar vidare hela överskottet till svenskt föreningsliv. Hur har marknadens nya utseende påverkat Folkspel? Vad tycker han om att spelbolagen dras med dålig publicitet? Och kan ett spelbolag ha goda avsikter?

Mer i det här avsnittet:

  • Lindroths storvinst – på egna lotten.
  • Vad är det Lantmännen gör så bra?
  • Därför ska du sluta prata om dina produkter.
  • Kommer Bingolotto överleva när tv-tittandet minskar?
  • Så kan konkurrenten Svenska Spel bli ett föredöme.
  • Uppmaningen till spelbranschen.

Programledare:

Angelica Israelsson, redaktör Bonnier News Brand Studio och Michal Wolski, redaktör Bonnier News Brand Studio.

Kan ett spelbolag verkligen ha goda avsikter?
Våra Vänner

 
 
00:00 / 40:32
 
1X