Pippa Scaife är commercial director, Emerging Brands på CNN International, där hennes uppdrag är att göra “cool stuff”, som att bygga kommersiella partnerskap för det hyllade CNN-bolaget “Great Big Story”. De lyfter fram fascinerande berättelser om människor, platser och saker som kan förändra hur vi ser på världen – och sprider historierna via streamingtjänster och sociala plattformar. Scaife är en lysande talare med en bred bakgrund från både Spotify och Playstation – och hennes superstyrka är vetskapen om hur man ska anpassa berättandet för olika typer av skärmar.
Arkiv för Speaker:
Vi beundrar David Sundin – idémaskinen som är Sveriges roligaste människa
David Sundin är en av Sveriges främsta komiker, programledare och kreatörer. Vi vet inte om det stämmer att Henrik Schyffert har utsett honom till Sveriges roligaste man. David minns inte heller. Men det är högst troligt. Vi tittar tillbaka på en brokig karriär som innehåller allt utom genomtänkta beslut – och tar reda på vilka metoder och nycklar som ligger bakom den älskvärda humor-entreprenörens framgångar.
PR-strategen Anna Moore coachar artister till världsstjärnor
”Anna såg det speciella i mig, förädlade det och gjorde mig till stjärna över en natt med Big Big World”
– Emilia
PR-strategen och artistcoachen Anna Moores uppdrag är att se till att hennes klienter når ut med sin fulla kapacitet. Hon coachar, medietränar, skapar strategier och föreläser om hur man bygger personliga varumärken. Men varför är det viktigt? Och hur skulle hon ha byggt programledaren Nicklas Hermanssons varumärke? Nicklas och Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio, träffar kvinnan som har lyft mängder av svenska artister till stjärnhimlen.
Hur når man igenom mediebruset?
Vilka metoder använder Anna Moore för att göra artister till världsstjärnor?
Vilka är de vanligaste misstagen som folk gör när de försöker bygga sina personliga varumärken?
Hur tar man sig tillbaka när karriären har falnat?
Anna Moore är aktuell med sin nya bok ”Scenen är din – Gör ditt varumärke till en hit”.
Ordkonstnären som är en av Sveriges mest älskade och ifrågasatta pionjärer
Carl-Johan Bergman, 36, är Mittmedias redaktionella chef. Det betyder att han är närmsta chef för ett tiotal chefredaktörer. Då underlättar det om man är en påläst och modig publicist, vilket är ett av hans signum. Bergman inledde journalistkarriären som 18-åring på Dalarnas Tidningar där han senare – efter några år på Expressen – blev chefredaktör. Den verbale ordkonstnären är en av Mediesveriges mest älskade och ifrågasatta pionjärer – och en lysande talare som fängslar publiken med tårar.
Hon gör framtidens tv-reklam
Noël Paasch har gjort raketkarriär inom YouTube och Google. I dag är hon Global Creative Experiments Lead på Googles tämligen okända men hyllade avdelning Unskippable Labs. De skapar framtidens kommersiella videoinnehåll med hjälp av enorma mängder data – och innovativa experiment. Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio, och Ronnie Johansson, Creative Director, träffar den kreativa videoproducenten för att ta reda på vilka som är nycklarna till att skapa innehåll som bokstavligen får det att vattnas i munnen på tittarna.
Johan Ydring avslöjar hur man skapar den ultimata reseupplevelsen.
TUI:s nordiska marknadschef Johan Ydring är en marknadsföringsninja och en fängslande talare som tillhör en utrotningshotad art: Han är en av branschens få modiga sanningssägare.
Stora Journalistpriset-vinnaren Emma Frans avslöjar fascinerande fakta som gör livet enklare
Om avsnittet: Publicisternas viktiga roll – och vårt ansvar att källgranska.
Tips på hur man tacklar människor som förnekar vetenskapen. Hur det är att jobba med Filip och Fredrik. Fascinerande fakta, som den oväntade sanningen om Man-cold – och vikten av sömn. Men framför allt går vi till botten med vilken serie man skulle vilja leva i – Seinfeld eller Vänner?
Hur idrottsstjärnor bygger sina varumärken när lamporna slocknat
Vi beundrar Anders Cedhamre och Kim Källström – som berättar hur idrottsstjärnor bygger sina varumärken när lamporna slocknat.
Metros uppgång och fall
Det var det som gjorde att Metro framstod som ett digitalt misslyckande” – Andreas Ohlson VD Metro (2007-2015)
Vi möter Våra Vänner Andreas Ohlson och Per Gunne (chefredaktör på Metro 2007-2012) och pratar om bland annat det här:
Därför valde Metro att inte satsa på digitala nyheter.
Spelet bakom det blodiga gratistidningskriget.
Vad är egentligen tidernas största misstag i Mediesverige?